en sensation.

(som Ingrid Bergman och Bogart fastän ingen ser på)

Sunday, May 14, 2006

nothing can stop us now that I love you

Dagens upptäckt är Hello Saferide. Vårt avlånga land sprudlar för tillfället av glad och för det mesta genomtänkt indie-pop som man kan välja att antingen bara lyssna på eller att reflektera över och känna hur sanningarna haglar över en. Som i Highschool Stalker. Eller My Best Friend. Jag antar att man väljer att reflektera över det som ligger en själv närmst... Hello Saferide ger mig mer textmässigt medan Billie The Vision & The Dancers gör mig så obeskrivligt glad. De får mig att tänka på sommar och festival. Sommaren som väntar. Emmaboda!

Jag borde varit mer produktiv idag. Jag sov till halv två och gick sedan för att titta på Scarlett resten av eftermiddagen. Can you say soffpotatis? Engelskan har jag gjort iaf. Det enda jag inte behövde lägga kraft på. Givetvis.

Det kändes sorgligt att behöva lämna tillbaka Namedropper efter ett halvårs lån. Jag saknar redan Drew men jag var klyftig och skrev av de bästa delarna så att jag kan läsa dem igen. Och igen. Och igen.

Have you ever had the feeling that no one really knows what you're all about?
Sökes: någon att prata musik med. nonstop.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home