en sensation.

(som Ingrid Bergman och Bogart fastän ingen ser på)

Wednesday, July 18, 2007

NEEJJJ!!

Surfade runt på måfå och råkar klicka mig in på en sida där det står vilka som kommer att dö i den avslutande delen av Harry Potter.
KRIS!
Tror i och för sig inte att listan stämmer men tryckte på krysset snabbt som satan. För säkerhets skull.

Arvika var det, ja.
Ja, jag har i alla fall kommit under fund med att funktionär inte är något för mig. Vi fick jobba lite mer än vad vi trott - en av dagarna var vi uppe i 10h.
Banden var inte mycket att ha heller, med vissa undantag.

Mando Diao: Bland det sämsta jag sett på länge! Blev så besviken! Ville egentligen sett Maia Hirasawa som spelade samtidigt men jag tänkte att "på Mando vet jag ju säkert att det blir bra drag..!" Eller hur.
The Ark: En av deras absolut bästa spelningar någonsin. Ola var på G med ny-modifierade scenkläder och blandade in Mandos The Band i One Of Us Is Gonna Die Young, samt bjöd upp Timbuktu och Damn! på scenen under sista låten (förvånande nog inte Calleth You, Cometh I utan nya singeln Prayer For The Weekend!!)
Scissor Sisters: Blev till en början väldigt besviken på Jake Shears röst men bortsett från det bjöd de på en väldigt snygg och rolig show. Ana Matronic var helt fantastisk! Bra låtval, också.
In Flames: Snygg och dyr show. Hörde att deras pyroteknik kostade 300 000, ungefär. Rätta takter! :D
Slagsmålsklubben: Pinsamt dåliga, som alltid. Jag vet inte varför vi var där egentligen.
Patrick Wolf: Konserten som gjorde festivalen värd pengarna. Funkade till och med bättre live än på skiva. Vilken energi! Och att blanda in Rihannas Umbrella var ju årets genidrag - fantastiskt roligt!

För att klaga ännu lite mer tyckte jag inte om själva området. Väldigt rörigt. Och campingen! Så vidrigt det luktade!
Dock plus i kanten för dansgolvet. Bra initiativ.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home