en sensation.

(som Ingrid Bergman och Bogart fastän ingen ser på)

Monday, August 25, 2008

Frustration.

Tio minuter innan jag behövde åka i morse insåg jag att jag inte skrivit ut någon kalender. Stressad till tusen trampade jag genom den oväntat kyliga morgonen bort till skolan, bara för att inse att jag inte alls var sen utan snarare tvärtom! Satte mig därför och lyssnade på Serge Gainsbourg tills jag blev 'uppraggad' av textileleverna som kände för att vara lite spontan-sociala. Kände inte alls för det men spelade med ändå.

Engelskan var ju.. som engelska med Annelee brukar vara. Insåg att hennes uttal och vokabulär inte var så snajdiga som jag kom ihåg dem - snarare pratade hon lite svengelska. Vi fick två timmar på oss att sammanfatta en artikel i kortform. Det tog ungefär tio minuter. Sedan avvaktade jag ungefär 40 minuter innan jag lämnade in det - bara för att få tillbaka det sekunden senare med kommentaren 'för kort'. Jag hälsade henne att jag satsade på kvalitet istället för kvantitet och att jag var fullt nöjd med notisen precis som jag skrivit den, varpå jag blev ivägskickad till biblioteket i jakt på något vettigt att ta mig för. Suck, ska det här börja nu igen?

Sedan hade vi litterär gestaltning. Upplägget verkar bra så om jag bestämmer mig för att skita i det är det enbart på grund av gruppen. Behöver dock den kursen, även om jag inte behöver poängen i sig.

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Åh, vad nyfiken jag blir nu. Varför i sånna fall på grund av gruppen? 8D

3:59 PM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home