en sensation.

(som Ingrid Bergman och Bogart fastän ingen ser på)

Tuesday, January 26, 2010

cleanin' out my closet

Imorse när jag hade klätt på mig och såg mig i spegeln upptäckte jag att jag hade precis samma kläder som jag hade när Filippa åt sushi för första gången. Är det bara jag som är sådär löjlig med kläder och kommer ihåg exakt vad jag hade på mig när?
Jag kommer ihåg vad jag hade på mig på Jennys fest. Jag kommer till och med ihåg vad Fia hade på sig på Jennys fest. (Fast vem gör inte det?)
Jag kan inte ha på mig min kavaj utan att tänka på Andra Långgatan by night.
Den blå klänningen jag hade när Kim fyllde tjugo har jag bara gått på krogen i en gång - det var helgen innan jul.

Kontenta: Jag måste rensa ur min garderob.

3 Comments:

Anonymous filippa said...

jag brukar veta precis sådana saker.. fast om kläder jag hade när jag var liten!

6:01 PM  
Anonymous Anonymous said...

mohjahahha. jag hade inte minnts vad jag hade på mig om du inte hade påmint mig så många gånger. förresten heter de mints? men de är ju som mint typ.. blir knäääsig. byw. ,minns va du hade då med.

6:53 PM  
Anonymous Suzie said...

Jag kommer ihåg datum och konversationer (alternativt historier som folk berättar). Aldrig kläder dock.

8:45 PM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home