en sensation.

(som Ingrid Bergman och Bogart fastän ingen ser på)

Sunday, April 09, 2006

the die has been cast

Imorse blev jag än en gång påmind om varför jag älskar den här snubben. Bara en månad kvar till Stadium Arcadium. Första singeln, Dani California, låter inte överdrivet bra men jag är övertygad om att Chili Peppers helt enkelt är oförmögna att göra en dålig platta. Inte ens deras sämsta, One Hot Minute, var helt fruktansvärd. Eller jo, men det skyller jag på Dave Navarro. Antwan + Flea + Frusciante + Chad = unbeatable. Det är ett faktum.

Brand News demos låter oväntat bra. Speciellt Morrissey Song och Cleanser. Det kan nog bli bra, när skivan väl kommer. God knows när det blir. Bättre än någonsin, tycker jag som anser att Brand New är ett av de mest överskattade banden just nu. Jag har alltid tyckt att de spelar lite för mycket på emo-attityden och att Jesse Laceys röst knappt hörs för all rundgång och gitarr är ju inte precis ett plus.

Men snart kommer Taking Back Sunday (25/4) och underOATH (20/6). Våren har potential.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home