en sensation.

(som Ingrid Bergman och Bogart fastän ingen ser på)

Thursday, September 06, 2007

Bergochdalbana.

Oj. Det har hant sa mycket det senaste dygnet att jag vet knappt var jag ska borja. Forst av allt sa fick jag byta plan i Florida!!! wtf!!! Varldens omvag! Men det gick bra och jag kom till slut fram till Minneapolis/St. Paul. Det var sa det borjade. Det var ingen dar som skulle hamta mig. Jag hade ju inte fatt tag i min vardmamma men jag trodde anda att det var hon som skulle hamta mig. Men nope! Sa jag promenerade omkring pa flygplatsen i ca 40 min innan jag h;rde mitt namn ropas ut i hogtalarna och da gick jag till motesplatsen och dar stod min area rep Carol, Philip fran NY-campet och en annan kille som visade sig vara en tysk som hette Fredrik. Tydligen skulle jag bo hos Carol over natten. Sedan gick hennes bil sonder mitt pa avfarten pa motorvagen sa vi blev ytterligare forsenade och allt var allmant blah forutom att Carol ar en av de mest trevliga och hjalpsamma manniskor jag nagonsin traffat. Hon ar helt fantastisk. Hennes hus ar dock ratt sjaskigt och det ar sjukt mycket folk har HELA TIDEN! Carol, hennes barnbarn med man och barn, en gammal gubbe som jag inte vet hur han kom in i bilden, jag, Fredrik, en till tysk och en fantastisk kille som heter Oskar och kommer fran Falkenberg. Han hade redan borjat pa skolan som jag ocksa skulle ga pa.. Ingen av oss hade nagon riktig familj - inte jag heller eftersom Leslee som jag skulle bott hos verkade inte alls intresserad av mig och hon sade att hon bara skrivit sitt namn pa lappen for att jag skulle fa aka.
MEN! Imorse fick jag reda pa att jag inte ska ga pa Main Street School of Performing Arts. Jag blev helt forstord - speciellt eftersom Oskar hade sagt att det var en kanonskola. Men precis efter sa ringde det en annan area rep och sade att de hade hittat en familj i Duluth! Det ligger typ tva timmar norr om Mineeapolis, precis vid Lake Superior. Jag ska bo i en familj som tydligen ar ganska rik - de har tydligen ett jattestort hus med utsikt over sjon och en altan med en san balja som Ida har typ. Pappan ar sportjournalist och mammam socialarbetare och de har tre dottrar varav bara den yngsta, Lisa, bor hemma. De ska komma och hamta mig pa sondag och pa mandag ska jag borja skolan. Shit vad spannande!! Sa det har verkligen varit en bergochdalbana de senaste timmarna.. Men allt verkar fixa sig till det basta nu sa jag ar jatteglad och lattad.
Nu ska jag och Fredrik promenera in till stan. Och imorgon tror jag att Oskar sa nagot om bio. Wee! :D

Bilddagboken funkar inte pa Carols dator men sa fort jag kommer till familjen sa ska jag lagga upp alla mina bilder.

Puss sa lange och forlat for det langa inlagget men jag har sa mycket att skriva! Det har hant sa otroligt mycket.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home