en sensation.

(som Ingrid Bergman och Bogart fastän ingen ser på)

Sunday, April 19, 2009

en sensation.

Göteborg är en fin stad, speciellt när man inte kommer dit så ofta. Jag åkte upp för att ha en helhelg med Fia och det blev det verkligen. Jag omsatte En shopaholics bekännelser i praktiken. En ny jacka blev det, solglasögon och shorts. Det fikades och lunchades och shoppades och fikades lite till.

På kvällen svidade vi om och satte oss och snackade skit på supermysiga Karlson's garage, vars grammatiskt inkorrekta skylt störde mig en smula. Kvällen fortsattes på RumpanBar - mitt nya favoritställe i Gbg. (Pappa: Var det en gaybar!!??) Där dracks det drinkar så det stod härliga till. Sedan dansade vi på ett ställe som jag skulle avgudat för cirka fyra år sedan. Jag kan helt ärligt säga att jag inte kände igen en enda låt de spelade, vilket gjorde mig lite rädd. Jag önskade Mr Vain men den var inte indie nog och förslaget ratades därför. Om du gillar människor som dricker rödvin, lyssnar på Morrissey och läser Dostojevskij för skojs skull, så kan du säkert hitta sådana där. Vi hittade ett helt gäng.

Dagen har tillbringats med Fia och hennes söta morföräldrar. Jag avskyr dock att åka buss - det går ju så segt! Väl hemma hann jag knappt äta innan jag somnade på soffan. Att ha roligt tär på krafterna. Och på kontot.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home