en sensation.

(som Ingrid Bergman och Bogart fastän ingen ser på)

Sunday, January 22, 2006

sometimes you see right through me

Om abort:
Ett vanligt förekommande motargument är adoption. Jag tror (märk ordet tror, jag har aldrig varit i en sådan situation) att jag hellre skulle göra abort än adoptera bort mitt barn. Även om skräckhistorier om barnhem och foster- eller familjehem inte är lika vanliga här i Sverige som utomlands, är jag övertygad om att alla barn inte blir bra och rättvist behandlade. Och även om de lyckas hitta en bra familj för barnet skulle jag inte vilja att mitt barn växte upp, 1.) ovetandes om att det var adopterat, eller 2.) med vetskapen att dess biologiska mamma inte ville ha det.
Dessutom; efter nio månader, skulle jag verkligen kunna lämna bort barnet? Skulle jag inte vara så fäst vid det att det vore otänkbart? Är det kanske det de har tänkt på?

On a completely different note, någon som vill sälja mig en Julia/Sunshine vinyl?Jag är riktigt nyfiken på den nu.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home