en sensation.

(som Ingrid Bergman och Bogart fastän ingen ser på)

Monday, March 12, 2007

*beep*

Satt och slötittade på tv imorse i ett försök att samla kraft inför att gå och träna. Halkade in på Jay Leno show där Gerard Butler gjorde reklam för sin nya film men avbröts rätt snabbt till förmån för något band som skulle spela. De drog igång och det här lät ju rätt bra, tyckte jag - in ungefär tre sekunder. Kameran zoomade in på gitarristens My Chemical Romance-tröja. Jag bytte kanal.

MTV vet man i alla fall var man har, tycka vad man tycka vill om det (särskilt efter att det blev 'svenskt'). Där spelades en ny (?) låt med Pussycat Dolls, förvillande lik alla andra låtar de någonsin gjort. Finns det fortfarande låtar på PCD som de inte har släppt som singlar? Tydligen. Det har nog inte släppts så många singlar från samma album sedan Spice Girls var i ropet.

På The Voice spelades givetvis Akon. My man! Någon i hans team vet verkligen hur man lanserar en artist -det är bara att säga grattis!

När jag ändå håller på och skriver om musikvideor måste jag bara säga att jag är riktigt besviken på videon till årets låt (ja, jag har redan korat den) - Cara Mia. Måns lyser, som vanligt, med den där blicken som man enligt Aftonbladet inte leker med, utan ligger med.
Utan de där pinsamma dansnumrena hade den nog varit helt okej, så en editor's cut-version kanske vore nåt att hoppas på?

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home