en sensation.

(som Ingrid Bergman och Bogart fastän ingen ser på)

Thursday, February 26, 2009

bastutrauma.

Idag var jag och simmade på Nautilus. Efteråt tänkte jag att det var ju ändå rätt kallt ute så jag bestämmer mig för att hoppa in i bastun en sväng. Brukar ju ändå inte vara någon där mitt på dagen..
Sitter i godan ro ett par minuter tills Tant 1 kommer in. Vi hälsar men försjunker sedan i individuell meditation i hettan.
Tant 2 gör oss sällskap och börjar prata om ditten och datten - om Nautilus och om vädret och våren och fan och hans moster.
Det kommer fram att Tant 1 är nyinflyttad och Tant 2 frågar således varför hon flyttat på äldre dar.
Tant 1 börjar gråta och berättar att hennes man just gått bort.
Tant 2 säger: "jo, men det är ju fint här på sommaren!"

Finkänslig som jag är så sitter jag kvar, trots att stämningen blir lätt tryckt.

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

grandma is here....she is looking at your pictures...we all miss you! LOVE the M's

11:17 PM  
Anonymous Anonymous said...

Stackars gumma :(

7:30 AM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home