en sensation.

(som Ingrid Bergman och Bogart fastän ingen ser på)

Monday, March 12, 2007

strö lite socker på mig

Knappt en människa på gymmet, bara jag och två gubbar på träningcykel - grymt skönt!
Hur länge jag sprang? Ja, haha, jag hann se Beyonce fyra gånger på tv-skärmarna framför löpbanden - hur länge det är kan ni ju fundera över själva. :)

Vilket vårväder idag! En perfekt dag att vara ledig! Man blir ju glad från topp till tå och tänker inte på något annat! Hoppas det håller i sig hela veckan!

Avril Latrine.. oops, Lavigne!.. har nu officiellt sålt sin själ. När hon kom fram minns jag bestämt att hon klagade på betydligt större stjärnor som t.ex. Britney och tyckte att de spelade för mycket på sitt utseende. HALLÅ!? Har hon sett sin egen video till Girlfriend? Jag tror inte jag behöver säga mer. Jag tyckte det var illa nog redan när hon mördade Chop Suey..

En annan sak innan jag går och njuter av min välförtjänta dusch:
En kompis till mig skickade häromdagen en länk KnappNytt.Nu och sade att det var sjukt roligt. Tänkte att jaha, har väl inget bättre för mig och satte mig för att titta på det första klippet - det om Darin. Visst, det var stundtals rätt roligt men vafan, vad är det med denna kille som alla stör sig så mycket på? Han har absolut inte gjort mig något. Han är söt, det kan man inte förneka, och han sjunger inte sämre än någon annan. Kanske inget jag personligen väljer att lyssna på när jag tänker "åh, nu vill jag höra nåt bra!" men jag kan räkna upp en lång rad artister jag tycker sämre om än Darin.
Är det bara ren och skär avundsjuka som har gjort honom till ett hatobjekt för hela den "alternativa" ungdomsskaran, eller är det något mer? Varför just Darin, varför har just han fått symbolisera hela fjortiskulturen? Vad har han gjort för att förtjäna det? Jag tycker faktiskt lite synd om honom.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home