en sensation.

(som Ingrid Bergman och Bogart fastän ingen ser på)

Saturday, September 08, 2007

En vanlig dag..

Det blev inget Mall of America igar utan vi ska gora det nu istallet, sa fort Oskar kommer hem fran sin joggingtur.

Formiddagen igar var ganska seg men vid tvatiden akte jag och Fredrik och Carol in till Minneapolis och hyrde en bil. Sedan hamtade vi Philip och tog med honom till the Welcome Center sa att han kunde skriva in sig pa skolan. Sedan akte vi till Svenska Institutet och till en teknikaffar.. och plotsligt forstod jag varfor alla utbytesstudenter koper nya mobiler har - de har inga sim-kort har!! Jag har inte riktigt bestamt om jag ska kopa en mobil har eller inte. De kostar ju inte sa mycket - max $60 ungefar - men jag vet inte om det skulle vara sa manga som ringde, haha! Jag vantar iaf tills jag kommer till Duluth.
Sedan kakade vi pa Subway, slappte av Philip och akte hem en snabbis innan fotbollsmatchen. Hopkins Royals var ratt kassa i borjan - jag har for mig att det stod 0-20 i pausen - men sedan tog de sig sa slutresultatet blev 26-33. Inte sa pjakigt! Fast deras cheerleaders var sa javla kassa! De var tre st och alla var ratt fula.. och de hade noll taktkansla och var inte samspelta for fem ore!! Vi satt nastan och skamdes for dem..
Men det var iaf jatteroligt! Jag kande verkligen the school spirit, fastan det inte var min egen skola. Fast jag vet inte om de andra hade lika kul eftersom jag var den enda som hade ett nagorlunda hum om hur amerikansk fotboll gar till..

Efter matchen akte vi till Perkins och fikade. Det var sa otroligt amerikanskt att jag knappt visste var jag skulle ta vagen! Vi kakade blueberry pancakes. :D Och i princip alla som hade varit pa matchen var dar. Sa roligt!

Nu vantar vi som sagt pa Oskar och sedan bar det av! Sedan pa kvallen ska vi pa bio med nagra fran Main Street School. Yay!

Ah, och pratade precis med Susan, min nya vardmamma, och hon verkar jattesnall! De ska hamta mig efter Vikings-matchen imorrn. Det ska bli sa kul!

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home