en sensation.

(som Ingrid Bergman och Bogart fastän ingen ser på)

Tuesday, October 23, 2007

langhelg.

Har haft en jattemysig helg! I fredags akte jag, Tom och Lisa till Two Harbors som ligger ungefar en timme norr om Duluth och tittade pa vattenfallen dar. Det regnade i princip konstant hela forra veckan sa det var extra maffigt. Pa vagen hem stannade vi pa ett stalle som hette Betty's Pie och dar hade de (surprise!) varldens godaste paj! Chocolate Banana Cream! :D
Sedan akte vi hem och vantade pa att Susan skulle komma hem. Darefter bar det av till Bemidji (tva, tre timmar rakt vast om Duluth) for att hamta Sara som pluggar pa college dar. Sedan akte vi till mormor June som bor i Gary - en liten hala pa kanske 200 pers nastan pa gransen till North Dakota. Hon var varldens gulligaste!
Vi tog det lugnt hela helgen, fick besok av lite andra slaktingar som bodde i narheten, rojde upp lite i tradgarden, spelade kort, tittade pa tv, etc. Sara och jag fastnade framfor den mest forskrackliga dokusapan ever - I Want To Look Like A High School Cheerleader (Again)!!!!

En jatteonodig sak som faktiskt ar jattebra att ha ar dvd i bilen! Lisa och jag tittade pa jattemycket film pa vagen eftersom det tog ungefar fyra timmar till Gary. Remember the Titans var riktigt bra.

Idag fick jag reda pa en sak som storde mig lite: Sara fran Norge har ju haft en massa problem med sin vardfamilj och hon har antligen hittat en ny familj. Hon ska bo hos den enda tjejen pa hela skolan som jag verkligen inte tycker om, haha!

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home