en sensation.

(som Ingrid Bergman och Bogart fastän ingen ser på)

Sunday, November 04, 2007

Captive Free Central Plains

Igar repade vi i over sju timmar!!! Lisa skjutsade mig till skolan sa att jag var dar till 8:30, sedan stretchade vi och jobbade med barnen (vi har en barn-kor pa knappt 30 pers) till 11:30, kakade lunch (Sloppy Joes from nu heter Sloppy Josephs, haha) och repade till 3:30. Sedan fick jag aka hem och slappa en liten stund innan jag, Lisa och hennes kompis Katie akte till kyrkan for att ata pizza med Captive Free-gruppen.
Captive Free ar typ en organisation man kan anmala sig till och fa aka pa ett lager. Under detta lager formar de band med mellan fem och sju pers som sedan tillbringar ett ar med att aka runt och ge konserter och halla gudtjanster. De bor hemma hos olika forsamlingsmedlemmar och akter till ett nytt stalle nastan varje dag. Det ska vara ett lite modernare satt att fa ungdomar involverade i kyrkan med rockmusik och allt..
Just det har bandet bestod av tre killar (Brett, Max och Brandon) och tva tjejer (Courtney och Sandie) som alla sjong jattebra. Jag blev helt kar i Brandon (gitarristen) som jag satt bredvid under middagen. Han var helt allvarligt en av de trevligaste manniskor jag nagonsin traffat. Han var 20 och kom fran New Mexico. Han spelade Joseph nar han gick i high school! :D Han tyckte jag hade coola skor och blev helt till sig nar han sag att jag hade en Mae-troja pa mig. (ah, och han var jattesnygg ocksa, haha..)
Sedan kom Tom och Susan for deras konsert. De var forvanansvart bra. Efterat vantade vi pa Courtney och Sandie som skulle sova hos oss. Sandie var fran Danmark sa det kandes nastan som att traffa nagon hemifran. :) Hon ringde hem i morse innan vi gick till kyrkan och det var jattekul att hora lite danska igen..
Synd att de bara stannade en dag, de var hur snalla som helst, allihopa.

Efter att de hade akt var jag och tranade med Lisa och Kari. Jatteskont efter allt halloween-godiset!! Sedan var Sara har och at middag. (Kandes inte sa lont att aka tva timmar fran Bemidji bara for det men jaja..)

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home