en sensation.

(som Ingrid Bergman och Bogart fastän ingen ser på)

Wednesday, March 14, 2007

ta tjuren vid hornen

Slumrade till igårkväll framför the Voice, elegant lutad över matteboken, eftersom jag trodde att Top 10 Svenska Hits skulle gå i repris. Runt midnatt insåg jag att jag nog väntade i onödan och gick upp och lade mig. Inlämningsuppgiften hade jag inte rört på hela kvällen så jag bestämde mig för att utöva lite självdiciplin och ställa klockan riktigt tidigt och gå upp och göra den då istället. Yeah, right. Det fungerar ungefär en gång av tio. Snoozade mig fram i halvtimmes-pass till klockan 6 då jag insåg att jag aldrig skulle få tummen ur och göra den där uppgiften - stängde av alarmet och somnade om. Tänkte att jag kunde göra den efter frukost istället men Klick!s schlagerspecial blänkte lockande på skrivbordet.
Hade viss ångest när jag kom till lektionen...helt i onödan! Hon nämde inte ens uppgiften! Pustade ut och begav mig hem igen. Solen sken och Sebastian sjöng för mig ur mina nya plug-in-hörlurar. Gjorde till och med en liten snurr runt lyktstolpen när jag svängde in på min gata - det kändes som om jag var med i en musikvideo. (Kanske för Jag blundar i solens sken?)
Väl hemma fann jag att det bara är 40 min kvar på Beatles skivorna jag hållt på att ladda hem sedan tidernas begynnelse. Yeah!

Min käre bror ringde igår, pratade med honom i hela 6 minuter och 15 sekunder! Nytt rekord! Han sade något otydligt om att Per Gessle skulle till Hultan och vi filosoferade över hur det kom sig att Aftonbladet bara gav ett plus till P. Diddy (och två till Snoop) när Expressen drämde till med fyra getingar. Jag hävdade att Expressens reporter antagligen stått för nära rökmaskinerna, för inte var det väl vanlig rök i dem? Haha.

Ungefär ett halvår efter alla andra har jag fått 7milakliv på hjärnan. Har tidigare avfärdat den som en radiodänga men texten förtjänar faktiskt att lyssnas på, både en och två gånger.

Nu ska jag granska kylskåpet. Tänkte att jag kunde äta något annat än pasta för en gångs skull - kanske en sallad? Mums! Ska nog unna mig själv en Veckorevyn när jag ändå är i stan, hur mycket det än bär mig emot att gynna Ebba von Sydow. Tänkte säga att jag i alla fall kan kasta pil på de sidorna där hon är med men insåg att då skulle jag ju förstöra hela tidningen. :)

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home