en sensation.

(som Ingrid Bergman och Bogart fastän ingen ser på)

Wednesday, January 16, 2008

Korkki.

Idag hade vi ett race i Korkki, utanfor Two Harbors (tjugo min. norr om Duluth). Det var inte bara mitt forsta race pa over en manad - det var ocksa mitt forsta JV-race! Jag var jattenervos for innan har jag bara akt med folk som ar yngre sa det har var forst gangen jag tavlade mot folk i min egen alder. Jag startade bland de sista och efter en knapp kilometer ramlade jag ratt illa sa ett antal tjejer korde om mig. Jag insag att jag skulle bli sist vad jag an gjorde sa jag tog det bara lugnt och njot av naturen istallet (Korkki ar nog ett av de vackraste stallen jag nagonsin varit). I slutet av racet blev jag dock sa forbannad! Nagra killar from Junior High-racet korde om mig och de var sjukt otrevliga. De skrek att jag skulle flytta pa mig och jag skrek tillbaka att jag skulle hoppa ur sparet efter kullen vilket tydligen inte var snabbt nog for dem sa de borjade svara at mig. Grah! Sa jag var ratt olycklig nar jag kom tillbaka och tyckte att allt var piss. Jag hade inte ens tankt titta pa resultatlistan for jag var sa saker pa att jag var sist.. men det var jag inte! Jag var tredje sist! (Vilket inte later som nagot speciellt men jag blev jatteglad eftersom de jag tavlar mot har akt skidor hela sina liv..) Och jag var 10 minuter fran sistaplats ocksa sa det var inte direkt nara..
Annars hade vi ratt kul dar.. de spelade jattebra musik och jag vann pris eftersom jag hade kommit langst bortifran. Haha! Men jag hade faktiskt vardiga motstandare - en italienare och en tysk!

Vi hade dock jattekul igar nar vi var hemma hos Maia och vaxade vara skidor. Jag var jatteorolig for ingen skulle vara hemma och jag har ingen vax-bank och inget strykjarn men strax innan nio ringde Sophie och sa att vi kunde aka hem till Maia, sa det gjorde vi. Haha, Maia hade egentligen inte heller top equipment (aluminum-folie over strykjarnet!! ghetto till tusen!!) men det gick bra anda.. Och hennes foraldrar ar sa otroligt goa.. hennes pappa kom ut i garaget med varm choklad och kakor for han tyckte vi sag ut att frysa. :)

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home