en sensation.

(som Ingrid Bergman och Bogart fastän ingen ser på)

Thursday, March 15, 2007

trying to keep up with fashionistas.

"Ni lär er för er egen skull, inte för vår. Det är för er egen skull ni är här."
Fuck that, helt ärligt. Allt i skolan är ett enda långt försök att få lärarna nöjda och glada - ge dem vad de vill ha.
Sitter för tillfället och kämpar med "En analys av Ett drömspel av August Strindberg utifrån Freuds teorier" och inte fan tänker jag på om jag själv skulle velat läsa den!

Var och shoppade i ett antal timmar idag, trots att jag verkligen inte hade råd med det. Den sortens terapi fungerar alltid. Rekommenderas varmt! Det resulterade i och för sig bara i småsaker, t.ex. en penna med texten I ♥ Darin, ett halsband och scrapbook-papper, men det kändes rätt härligt att glömma sin prestationsångest för ett tag, glömma bort att vara djup och analysera Sarte och annat spännande och bara fokusera på att ge efter för sina materialistiska önskningar. Köpte även en väldigt förbjuden men åh-så lockande plansch. Tjejen i kassan tittade konstigt på mig när jag betalade den och jag förstår henne. Ska inte avslöja vad den föreställer förrän jag satt upp den, vilket förhoppningsvis kommer att ske imorgon.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home