en sensation.

(som Ingrid Bergman och Bogart fastän ingen ser på)

Monday, March 13, 2006

so lovely was the loneliness

Jag är också motsägelsefull, för jag vill ha sommar. Mer än något annat.

Jag ville varit där igår men som sagt, jag kandiderar ju lite för det. Det värsta är att det är sant.

Melodifestivalen är förvirrande. Pappa har spenderat hela morgonen klagandes; hur i hela friden kan de ha valt ut just de här 32 låtarna när de fått in över 3000 bidrag? Man kanske ska emigrera till Moldavien för att komma undan konkurrensen? En idiotisk gammal dröm, jag vet, men det skulle vara så jävla kul att se Carolas min (för att inte nämna Bert Karlssons!) när jag vinner, utan att nämna Gud eller Runar eller hur "homosexualitet är en sjukdom", en enda gång. Granted, jag är ju inte så mycket för det där med halleluja.
Han skrattade åt mig när jag berättade det, den där gången för länge sedan. Frågade om jag verkligen ville åka med kommersialismens karusell. Och det ville jag.

Städade idag, kändes till min förvånan riktigt skönt att få ett organiserat kaos med skivor i bokstavsordning och biblioteksböcker i en hög. Bakat har jag också gjort, produktiv som jag är.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home