en sensation.

(som Ingrid Bergman och Bogart fastän ingen ser på)

Friday, March 16, 2007

hello, goodbye

Sitter med balkongdörren öppen och funderar över viktiga frågot i livet, till exempel om det är bäst att cykla till skolan eller om man borde gå? Försöker förgäves förtränga franska-artikeln som jag behöver skriva innan jag kan ta mig utanför dörren. Ska även slå in Lisas present. Och sminka mig. Blä.
Det är nog bäst att gå ändå... det tar längre tid men det är så otroligt fint väder idag! Skulle vara härligt att få njuta av solen ett par minuter innan man blir inlåst för resten av dagen. Helst hade jag bara velat lägga mig i gräset och stirra på molnen i ett par timmar och lyssna på Simon & Garfunkel. Eller kanske Beatles. Ja, det vore härligt.

På tal om Beatles! Jag har alltid tyckt att Revolver är den bästa skivan, vilket har lett till en hel del häftiga debatter med min käre far som ivrigt förespråkar Sgt. Pepper. Det är ett bra album, utan tvekan, men jag hävdar bestämt att Revolver har en jämnare kvalitet på sina låtar. Alla är hits, helt enkelt!
Måste dock erkänna att Magical Mystery Tour bara växer för mig. Sjukt bra.
Kom och tänka på detta när jag satt och åt frukost alldeles nyss. Texten på mjölkpaketet handlade på 60-talet och i slutet uppmanades alla till att göra en liknande lista över saker som är värda att minnas från 'vår tid'. Hm. Vad skulle det vara? Kan inte komma på några banbrytande uppfinningar precis - skulle det vara mp3-spelaren eller? Och vår tids Elvis/Beatles/Stones, vilka skulle det vara? RHCP? Jag menar, nog för att Robbie Williams är bra men hur mycket han än klär ut sig (både till det ena och det andra), blir han aldrig vår tids Elvis.
Hemskt att tänka att till och med det intetsägande 90-talet var mer färgstarkt än det här!

Såg i alla fall en sjukt bra film igår - De andras liv. För en gångs skull förstod jag hur Oscars-kommittén tänkte! Handlar om en Stasi-agent i 80-talets Östtyskland som visar sig vara mer mänsklig än man först kan tro. Sjukt jävla bra, finns inget annat att säga om den. Se den!

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home