en sensation.

(som Ingrid Bergman och Bogart fastän ingen ser på)

Saturday, March 17, 2007

sunshine on my window

Ibland har man en dag då allt är helt perfekt. Solen skiner, man blir stannad av sin lärare i skolan för att höra vilka snygga kläder man har på sig, man får saker gjort och man upptäcker ny (eller gammal) musik.
Ibland har man en hel sådan vecka.
Ibland känner man att livet är helt jävla fantastiskt.

Idag har full potential att bli lika bra som veckan i övrigt.

Trodde fullt och fast att jag hade kört på litteratur-provet förra veckan. Hade inte ens läst texten av Marquez (En mycket gammal man med ett par enorma vingar) som det frågades rätt friskt om och ljög därför ihop någon bullshit om människors äckel inför det som är annorlunda. OCH HAN KÖPTE DET! 23/25 med ett "wow!" under.
Blev helt galet glad och hoppade nästan hem. Firade med Spanglish (bra story, dålig film) och choklad, vilket jag kände mig mer än värd.

Fann till min stora glädje att Last.Fm hade uppdaterat mina charts. Vet dock inte om jag ska vara rädd eller glad över att Sebastian Karlsson ligger på 22:e plats. Jag har alltså lyssnat mer på honom på dryga två veckor än vad jag lyssnat på Savage Garden/Simon & Garfunkel/System of a Down/Jack's Mannequin/Eminem/Taking Back Sunday/underOATH/etc på nästan två år!
Jag tror nog att rädd passar bäst.

Nu ska jag göra mig kvitt mitt o-indie-iga sug för dålig, kommersiell rap om knark och stora bröst. Sedan ska jag lyssna på Bowie och skriva om Platon under romantiken. Eller kanske skjuta upp uppsats nämnda filosof till imorgon. Jag får se. Carpe mañana!

Också - kul att Petter har en exakt likadan tröja som jag tittade på i Köpenhamn i julas! Bra smak, mannen!

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home