en sensation.

(som Ingrid Bergman och Bogart fastän ingen ser på)

Sunday, May 13, 2007

Grattis, Serbien!

Jag är inte så besviken som man skulle kunna tro utan tvärtom nöjd och glad över att den levande diskokulan från Ukraina inte tog hem det.
Nu svämmar tidningarna över i sin iver att förkasta dels tävlingen i sig men också kompisröstningen på Balkan. So what? Viborde faktiskt inte säga något om det med tanke på att 42 av våra 51 poäng kom från de nordiska länderna. Vi är bara bittra för att vi inte är fler.
Vågar man föreslå ett inbördeskrig?
Och sedan var det faktiskt så att Ark inte gjorde sitt bästa framträdande någonsin. Ola började sjunga varje textrad en millisekund försent hela tiden. Men de var långt ifrån sämst. Den titeln går nog till Moldavien. Usch, vad falskt!

Jag måste säga att Christer Björkman uttalat sig utomordentligt väl under veckan. Någonstans sade han att det inte är så konstigt att det går bra för öststaterna eftersom de tar tävlingen på allvar. Det är nästan bara Sverige här i Västeuropa som verkligen engagerar sig. Jag menar, tänk om Storbritannien skulle få för sig att skicka Robbie Williams i en swinglåt à la årets tyska bidrag! De skulle vinna med en gång.

Nästa år kommer 90% av bidragen vara ballader och resten en blandning av kvarlevande Ruslana-trummor och Lordi-rock.
Jag tror att nästa stora grej kommer bli 50/60-tal. Typ Andreas Johnson. Möjligtvis att några kommer att följa tyskarnas exempel, det vore också roligt.

Jag, för min del, hoppas att SVT hostar upp riktigt äckligt mycket pengar till nästa år så att vi kan förmå Christina Aguilera att tävla för oss i en Candyman 2.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home