en sensation.

(som Ingrid Bergman och Bogart fastän ingen ser på)

Saturday, May 19, 2007

mera måns.

Idag har jag traskat omkring i second hand affärer på Söder. Jättetrevligt, trots det kyliga regnet som omgav oss. Sedan följde en hejdundrande middag. Jag är fortfarande proppmätt, flera timmar senare.

Imorgon har jag sjukt mycket att göra. Får se om jag orkar. Massa uppsatsen och annat hemskt som väntar. Och den förbannade Catcher in the Rye. Och så konsert på måndag - fast det är i alla fall roligt.

Sitter och segar lite vid datorn i hopp om att sova så lite som möjligt i natt (vill däcka i bilen hem imorgon). Lyssnar på Last.Fm-radion. Panic! at the disco. Är det bara jag eller blir de faktiskt sämre ju mer man lyssnar på dem? Det är inte det att jag är trött på dem, heller - jag har inte lyssnat på dem på flera månader. Kanske tänker jag undermedvetet på alla P3-människor som lärt sig älska dem det senaste halvåret. Ja, så är det nog.

Ju mer jag tänker på det, desto gladare blir jag över att jag inte vann den där dagen med Måns Zelmerlöw.
1 för att de verkar ha haft en rätt stressig och planerad dag, trots att de inte verkar ha gjort så mycket.
2 för att jag nog hade dött. Om jag skrek så mycket när jag såg honom ett antal meter bort, hur skulle det inte bli att faktiskt träffa honom? Herrejesus.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home