en sensation.

(som Ingrid Bergman och Bogart fastän ingen ser på)

Saturday, May 19, 2007

måns med mera.

Rix.Fm igår överskred verkligen alla förväntningar. Vad det gäller artisterna iaf.
Arrangemanget i sig var rätt kasst med en otrevlig vakt som var för lat och framför allt för tjock för att t.ex. göra något åt folk som satt på varandras axlar och så.
Och sedan gjorde de ju supermisstaget ALLAN. De hade Markoolio tredje sist - han gick på ungefär klockan 22. Jättesmart med tanke på alla småbarn som var där bara för att titta på honom! Precis där vi stod var det en familj vars ene son lade sig ned på marken och somnade. Bara sådär. De skylde honom med en jacka. Inte dags att gå hem då, eller?

E-Type var lika monoton som alltid.
Erik Segerstedt sjöng bättre än jag trodde.
Sonja Aldén fick sjunga två låtar för mycket, i min mening. Det hade räckt med För att du finns.
Bosson var ungefär lika rolig som de senaste 30 gångerna jag har sett honom - har han inget annat för sig än att åka på sådana här gratisturnéer?
Sebastian Karlsson var kvällens bäst klädde. Otroligt arrogant och jättesexig.
Marie Lindberg behövde en ny stylist! Hon var säkert stylad till tusen i svarta leggings och högklackat med svarta piratbyxor, rött linne och krämfärgad jacka.. men det var bara fel! Usch. Usch. Úsch. Men hon sjöng i alla fall inte lika falskt som hon gjorde i Melodifestivalen. så det var väl okej.
Bodies Without Organs bjöd på en superb show - mycket bättre än jag hade väntat mig! De sa att Martin Rolinski var nyförlovad, vem är den lyckliga? Han är jättesöt.
Magnus Carlsson var förvånansvärt tråkig. Han var nog den ende jag blev lite besviken på. Visst, han sjöng ju jättebra, men han hade så tråkiga låtar och inte ens någon snitsig koreografi som vägde upp för det hela. Jag hatar att alla hans nya låtar går ut på att hans röst dränks i körtjejernas. Hans ena körtjej var för övrigt den stelaste människa jag någonsin sett. Jag blev nästan lite fascinerad där jag stod.
Mel C var otroligt proffsig och hennes låtar var väl valda. I Turn To You blev rätt mäktig med tanke på att varenda kotte sjöng med för full hals. Och sedan så är ju det en av mina favoritlåtar med. Eller var innan, i alla fall. Mycket minnen till den låten, så det kändes rätt häftigt att få höra den live. Och sedan så är jag ju fortfarande ett enormt fan av Spice Girls..
Värsta schlagern gjorde nästan ont att höra med tanke på hur många som skrek (notera skrek, de sjöng inte) men jag gillar Markoolio. Han bjuder verkligen på sig själv. Och tjejen som hoppade in som Linda Bengtzing gjorde det minst lika bra som Linda själv.
Sedan, ÄNTLIGEN, kom Måns ut. Ja, han kom ju inte ut - då hade jag nog skrikit mig ännu hesare än vad jag redan gjorde (tjejerna framför mig vände sig faktiskt om för att se vem det var som väsnades så, haha). Snygg och proffsig som alltid framförde han sin nya singel och sedan Cara Mia. Underbart. Jag måste verkligen se honom i sommar.
Martin Stenmarck avslutade hela tjottaballongen (för att använda mig av Kristian Luuks uttryck) och sjöng bland annat en del av den engelska versionen av 7milakliv. Otroligt fint!

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home