en sensation.

(som Ingrid Bergman och Bogart fastän ingen ser på)

Sunday, April 01, 2007

löv is all we need!

Var nere i Malmö idag och såg Grease på Nöjesteatern. Grease är en sådan musikal som man aldrig kan få nog av och aldrig bli trött på - det spelar liksom ingen roll hur många gånger man sett den. Måns var helt fantastisk, precis som väntat (kanske något snyggare än jag tänkt mig.. om det nu är möjligt!) Han var dock den ene av två riktiga stjärnor (den andre var Mathias Lissmyr - anden), resten av ensemblen gav jag inte så mycket för. Jag har aldrig tyckt om rollen Sandy och hon som spelade den sjöng alldeles för gällt - något som förresten gäller 99% av alla tjejer som sjunger.. byt tonart plz! Rizzo var lite sådär genom hela föreställning - fram till There Are Worse Things I Could Do (Det finns det som värre är). Då övertygade hon verkligen och nästan fick mig lite tårögd. Jag mindes plötsligt varför Rizzo är min favorit i hela Grease.

Tänk om man kunde sjunga! Fuck indieband (och nästan fuck Melodifestivalen.. men inte riktigt) - då hade jag spelat musikaler så det stod härliga till!
Det, du!

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home