en sensation.

(som Ingrid Bergman och Bogart fastän ingen ser på)

Friday, April 06, 2007

dagens klockrena

Var och tränade idag - sprang som vanligt. Plötsligt kommer det en kille instrosande på ett sätt som närmast liknar Travoltas tolkning av Danny Zuko. Något äldre än mig och rätt snygg, med tränings-märkeskläder. Han ställer sig bakom mig och prasslar lite med tidningarna som ligger där i en hög, hittar till slut något läsbart och sätter sig på cykeln framför mig, trampar igång och slår upp tidningen. Och jag blir tvungen att bita mig i tungan för att inte skratta högt. Han läste Sköna Hem! Och då menar jag verkligen läste, han bläddrade inte bara utan studerade verkligen tidningen noggrant!
Oväntat till tusen!

Jag är konstig, jag.
De flesta andra tänker; om jag ändå fötts ett par år tidigare så jag hade fått se Nirvana/Spice Girls/whatever. Jag önskar att jag fötts ett par år tidigare så att jag hade fått se Kristina från Duvemåla. (Okej, tekniskt sett hade jag ju kunnat se den men jag hade varit för liten för att verkligen kunna uppskatta det.)

Nu är brorsan och Mia här i alla fall. Skönt som fan. Kul med något som händer.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home